Tataa Sri Lanka namasté India - Reisverslag uit Apollo Bandar, India van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu Tataa Sri Lanka namasté India - Reisverslag uit Apollo Bandar, India van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu

Tataa Sri Lanka namasté India

Blijf op de hoogte en volg Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk

01 Augustus 2013 | India, Apollo Bandar

Na ons laatste reisverslag vanuit Weligama zijn we verder naar Colombo gegaan om daar ons visum voor India op te gaan halen. Naast alle hectiek en drukte bleek de stad ook nog een mooie kant te hebben, namelijk Pettah de oude stadswijk. Vanuit Colombo namen we de trein naar Polonnaruwa waar bij aankomst al gelijk vrij veel van de oude koningsstad hebben gezien en maar goed ook want de volgende dag hebben we beide vooral het toilet bekeken. Nog niet helemaal fit toch maar per bus naar Sigirya getrokken voor de leeuwenrots. Na een koortscheck bij Rick die negatief was besloten om bewapend met een natte tulband en hoed de klim naar boven te gaan maken. De klim, de fresco's en het uitzicht waren enorm genieten en het enige probleem waar we mee zaten was dat er geen toilet op deze berg aanwezig was. Na uitgeziekt te zijn hebben we de volgende dag de bus naar Dambulla genomen voor de grottempels. Daar werden we achterna gezeten en beroofd van onze bananen door de agressieve makaken en verder werden we opgezadeld met een extra camera van een gierige Zuid Koreaan die de entree te hoog vond. Vanuit Dambulla met de bus naar het centraal gelegen Kandy. Daar hebben we de tempel van de tand (van Buddha), Kandy lake, KFC en de Pizzahut bezocht. Kandy-Ohiya stond te boek als mooie treinrit en maakte dat ook meer dan waar! De rit voerde ons langs theeplantages, watervallen, vochtige bossen en door de hoge bergen. In Ohiya zouden we World's end gaan zien. Maar na heel vroeg aangelopen te zijn en na 1,5 uur klimmen samen met onze zwerfwaakhond die heel de tocht heeft meegelopen, kwamen we bovenop de top aan bij de entree die omgeven was door een enorm mistgebied. Dus besloten we om niet de dure entreegelden te betalen maar onze tocht naar beneden te gaan maken. Vanuit Ohiya vervolgde we de mooie treinrit naar Ella, waar er een Nederlands stel ontmoete. Samen met hen hebben we een Sri Lankaanse homefoodavond en een scootertrip gedaan. Tijdens de scootertrip hebben we de little adamspeak beklommen( groten deels op de scooter vroem vroem), een grote waterval bezwommen en een mooie treinbrug bezocht. De volgende dag hebben we een stevige hike richting Ella rock(hoogste punt in de omgeving) gemaakt. De hike voerde ons over spoor, theeplantages en verbrande bossen en werd uiteindelijk bekroond met een magnifiek uitzicht op Ella gap. Vanuit Ella hebben we een poging gedaan tot zittend treinslapen tot aan Negombo. Negombo hadden we in een dag gezien en die nacht zaten we al om 5 uur in de tuktuk richting het vliegveld. Na amper een uur vliegen raakten we weer grond in Zuid-India. Nu een week verder hebben we al 33 uur treinreizen, overvolle busritten en een riksjarit achter de rug. We begonnen in Varkala wat normaal een mooi hippiedorp met zwarte stranden vormt, maar nu door het regenseizoen een verlaten indruk maakte. Vanuit Varkala maakten we onze eerste echte lange treinrit richting Goa: 20 uur. In Goa was het weer niet veel beter, maar de omgeving al stukken mooier met alle Portugese invloeden (vele kerken en huizen). Na een dag vol met kerkbezichtigingen in old goa vertrokken we met de trein naar Mumbai. De stad bestaat uit zeer mooie architectuur, bazaars, eetstalletjes op straat, verschillende culturen en grote slums. Waar we vanmiddag de grootste van Azië gaan bezoeken: Dharvali. De cijfers uit de lonely planet: 1 miljoen mensen wonen hier op dit kleine stukje en samen zijn ze goed voor een jaaromzet van 700 miljoen euro!! Voornamelijk komt dit voort uit afvalrecycling. We gaan dit wel in een tour doen voor onze veiligheid en er mogen geen waardevolle spullen dus helaas kan ik geen foto's maken. Morgen vertrekken we per trein naar Rajasthan waar hopelijk beter weer op ons wacht!

• 01 Augustus 2013 - 10:08

Pap En Mam:

Hèhè Rick en Sanne,

Wederom weer een prachtig verhaal met mooie levenservaringen. Geniet nog van de dagen die jullie daar in INdia zijn. Voor het weer had je beter hier kunnen zijn.
    Let goed op daar in die grote stad en tot het volgend verhaal.

Super jullie zijn kanjers!!

Liefs van ons xxxxx

• 01 Augustus 2013 - 16:13

Riet Jonkers:

Hoi Rick en Sanne,
    wat een avonturen allemaal, ook erg mooie foto's.
    Zie met genoegen de rest van jullie reisverslag tegemoet!

Heel veel plezier nog en tot een andere keer.

Groetjes en succes tante Riet
    xxx

• 02 Augustus 2013 - 11:20

Sandra Ron En Millie:

Hoi Sanne en Rick
    Wij zijn zejf ook op vakantie geweest waardoor we niet op jullie verslagen
    konden reageren.Nu we weer thuis zijn vinden we het fijn om te lezen dat het goed
    met jullie gaat .Als we de foto's zien dan snappen we goed dat jullie genieten.
    Tot het volgende verslag (kijken wij naar uit)groetjes en een knuffel van ons drie

• 07 Augustus 2013 - 10:29

Sjaak Bak:

he toppers ben blij dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben,lees met veel plezier jullie verslagen en herken ook veel van de mooie plekken waar wij ook zijn geweest.Zijn net terug uit turkije heb dus net de laatste verslagen gelezen wat een geweldig avontuur he nou ga ophouden want moeten kleren halen voor het grote feest van ron en san nog veel plezier en kijk goed uit tot het volgende verslag groetjes

• 07 Augustus 2013 - 19:31

Wilma,:

ha Rick en Sanne,

weer een super verhaal. leuk om te lezen, ik ga nu al weer het volgende lezen, loop wat achter ivm onze eigen vacantie, heel veel groetjes van ons xxxxxxx

• 11 Augustus 2013 - 20:31

Riny Peerlings:

Hallo Rick en Sanne,

zo net heb ik de verslagen gelezen die jullie hebben gemaakt tijdens jullie reis. Wow.....geweldige belevenissen die jullie (nu samen) kunnen beleven!! Dat lijkt me geweldig fijn. Het zal een verrijking voor jullie verder leven zijn, voor samen als voor de manier waarop je in de wereld komt te staan want die zal niet meer hetzelfde zijn als toen jullie vertrokken.
    In jullie verslag over Sri Lanka kwamen diverse herinneringen boven. Wij hebben daar, een jaar voor de tsunami, een rondreis gemaakt van enkele weken. Georganiseerd en dat maakt natuurlijk een groot verschil.
    Rick en Sanne, ik zal zo regelmatig nog eens in 'jullie belevenissen' snuffelen. Het allerbeste samen en een heel goede tijd, waar dan ook!!
    Hartelijke groet,

Riny

• 19 Augustus 2013 - 11:34

Anne Wil:

Klinkt echt super Rick en Sanne!!!! Leuk om jullie verslagen te volgen!

• 20 Augustus 2013 - 14:53

Gert-Jan:

Beste Rick & Sanne,

Hartelijk dank voor jullie spannende reisverslag, dat zich laat lezen als een trein!

Gert-Jan groet