Sawasdee Thailand, - Reisverslag uit Ban Ko Phi Phi, Thailand van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu Sawasdee Thailand, - Reisverslag uit Ban Ko Phi Phi, Thailand van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu

Sawasdee Thailand,

Blijf op de hoogte en volg Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk

30 December 2013 | Thailand, Ban Ko Phi Phi

Wat was het wennen om in Bangkok te arriveren na bijna een maand Myanmar, positief en negatief! Wat was het weer heerlijk om een goed openbaar vervoer en een 7-eleven aan te treffen voor onze westerse wensen, zoals de eerste tosti (en dus kaas) sinds 7 maanden, maar ook de supermalls voor reparatie van mijn camera en aanschaf van de iphone 5s voor Sanne. Maar ook zeker de negatieve ervaringen, zoals een chagrijnige buschauffeur en vele effecten van het massatoerisme, zoals niet of weinig af kunnen dingen, waar we toch behoorlijk aan gewent zijn geraakt, maar ook unieke plekken zijn lastiger te vinden... Maar goed na een aantal dagen begin je weer te wennen aan het ook comfortabele Thailand;) Na drie dagen de gekte van Khoa San Road en omgeving te hebben verkent vertrokken we per trein naar Ayutthaya de oude hoofdstad, een stuk rustiger en compacter, maar met zijn tempels zeker zo mooi! We ontmoeten een plezant stelletje Belgen en een Nederlander (Thailand is het eerste land waar we enorm veel landgenoten ontmoeten) waarmee we een gezellige avond beleefden op de avondmarkt waar we samen aten, de volgende dag zijn we ook maar samen de tempels gaan bekijken. Ons Guesthouse was naar Thaise standaarden met zwembad, wat ook wel weer eens lekker was. Na twee dagen hadden we weer het kriebelende gevoel: "we hebben het wel weer gezien" en dus namen we de nachttrein naar Chiang Mai. Aangekomen met enige vertraging hebben we onze spullen gedropt bij het guesthouse en zijn we de stad gaan verkennen en hebben we s-middags weer een heerlijk verfrissende duik genomen. De tweede dag werd een herhaling van de eerste en we besloten de volgende dag al weer per scooter te vertrekken. Via een enorm bochtige haarspeldbochtenweg (een reiziger zonder leven heeft ze even geteld en op wikitravel geplaatst: 762) werd Pai bereikt. Een hippiedorpje in de bergen en na de Thaise film "pai in love" ook enorm geliefd bij de Thaise vakantieganger, wat het een leuke en gezellige mix maakte. Maar als je het woord bergen in de mond neemt zeg je al snel vochtig erachteraan en de volgende ochtend was het dat ook behoorlijk dus besloten we voor het eerst onze reis echt eens goed uit te slapen en te luieren, maar s-middags waren we alweer actief en bezochten we het dorp en zijn markten. Vanuit Pai reden we weer dezelfde bochtige weg terug naar Chiang Mai waar we dezelfde avond nog de avondtrein naar Ayutthaya namen om vanuit daar de bus richting het voor mij vertrouwde Kanchanaburi te nemen. Onze eerste dag lagen we na aankomst heerlijk aan het zwembad en aten we op de avondmarkt. De tweede dag huurden we een fiets en zijn we naar een hele grote supermarkt inkopen wezen doen en aten we bij een van de beste onbeperkte bbqplekken die je hier in Azië regelmatig vind. De derde dag was weer een lekker lui dagje en de vierde hebben we een brommer gehuurd en zijn we naar de hellfire pass, sai yok watervallen en de tigertemple geweest. Het was erg leuk om terug te zijn waar ik een maand heb geleefd/gewerkt en die nu aan Sanne te laten zien. Er was alweer veel veranderd in die 7 maanden die tussen dit bezoek zaten. Zo is er een nieuw vogelverblijf bijgekomen, zijn bubbles de beer en de tijgerpubs uit mijn tijd al zo enorm gegroeid dat ze haast onherkenbaar leken, de uitbreiding van de tijgerverblijven was afgerond en in de tussentijd zijn er al heel wat nieuwe pubs bijgekomen. We zagen ook een nieuw nestje dat 3 dagen oud was en bij moedertijger lag en kregen een rondleiding 'achter de schermen' door de vertrekken die een tijd dagelijkse kost waren. Het was een hele leuke en geslaagde dag. De volgende dag werd er weer gerelaxed omdat de reparatie van mijn camera nog niet klaar was maar toen we later die dag alsnog groen licht kregen besloten we om de volgende dag via Bangkok (voor de camera) per trein, bus en boot af te reizen naar Ko Phangan om daar de kerstdagen door te brengen. Het werd een hele warme zonnige maar vooral ook hele gezellige kerst, vooral door de mensen die we ontmoetten bij de bungalows waar we verbleven. De groep bestond uit 1 Belg 3 Nederlanders, 2 Engelsen 1 Ier (die heel veel op stiffler lijkt) en wij. Met hen brachten we vele uurtjes aan het zwembad en op het partystrand door, want dat is toch vooral wat je komt doen op het eiland, feesten! Volle en halve maanfeesten zijn de bekendste maar er zijn elke avond wel feesten op het commerciële eiland: shivamoon, blackmoon, waterfall moon, jungle experience, poolparty's is een greep van het aanbod. Zo zijn wij onze dagen dus wel doorgekomen en uitbrakken op een heerlijk wit zandstrand bezaaid met palmbomen is ook al helemaal geen straf! Vandaag zijn we om 6 uur opgestaan wat behoorlijk lastig kan zijn als er een poolparty naast je hutje tot een uur of 4 doorgaat en de muziek vol open heeft, maar om 6 uur stonden we toch bij de receptie en konden we beginnen aan een half uur taxi, 3 uur boot, 3 uur bus en weer 2 uur boot om het heerlijke Ko Phi Phi te bereiken, waar we oud en nieuw zullen vieren. Alvast de beste wensen!

• 30 December 2013 - 15:42

Anne Wil:

Klinkt weer helemaal super heerlijk!! Fijne jaarwisseling alvast!!

• 30 December 2013 - 16:38

Pap En Mam:

Super mooi om weer jullie verhaal te lezen, wat maken jullie veel mee. Als jullie nog maar kunnen wennen in ons kikkerlandje... Geniet van het mooiste eilandje Ko Phi Phi en een fijne jaarwisseling wel 6 uur eerder als bij ons... Xxxx

Groetjes Eric en Mieke

• 30 December 2013 - 17:35

Loes En Gerard:

Leuk die variatie van rustige dagen en lekker feesten. Wat n lekker relaxte tijd hebben jullie daar.'
    Er zijn veel mensen jaloers op jullie, maar ik denk dat jullie dat wel beseffen.

Geniet van de volgende Full Moon Party in Ko Phi Phi en alles wat daar te beleven valt

Fijne jaarwisseling en we zien jullie weer nuchter op Skype.

XX

• 31 December 2013 - 11:14

Hans En Anita:

Halloooooo

Wij wensen jullie een tevreden 2014 toe!! Dat we nog vaak mogen genieten van jullie mooie verhalen.

Lieve groetjes Hans en Anita

• 31 December 2013 - 15:55