Een week vol met extremen - Reisverslag uit Olaganduwa, Sri Lanka van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu Een week vol met extremen - Reisverslag uit Olaganduwa, Sri Lanka van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu

Een week vol met extremen

Blijf op de hoogte en volg Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk

01 Juni 2013 | Sri Lanka, Olaganduwa

Na een geweldige laatste week in de tijgertempel was het echt tijd om deze schitterende ervaring af te sluiten. De tijgers en de 39 graden celcius achterlatend. Na een vlucht van 3 uur kwam ik aan in Sri Lanka en het eerste wat me opviel was dat ik het koud had.. Het was hier maar 28 graden! Maar goed mijn guesthouse voor die nacht opgezocht en na een zeer goede nachtrust voelde die iets koelere temperaturen wel zeer aangenaam. Zeker als je een reis van ongeveer 6 uur voor de boeg hebt. Vanuit Negombo de bus naar Colombo genomen en vanaf daar verder met de trein over de prachtige kustroute naar welligama. Vanaf het station met de tuktuk naar hellabeem waar ik de komende vijf weken zal verblijven. Na een eerste kennismaking met de andere 3 vrijwilligers , kreeg ik een rondleiding en was daar de kennismaking met de jongens:)! Toen kreeg ik mijn kamer te zien en had het contrast niet groter kunnen zijn met mijn kamer in thailand! ik zal voor de grap de foto's van beide kamers bijvoegen. maar goed hier heb ik een soort van een mansion! Eigen keuken, badkamer en het belangrijkste: een heerlijk zacht tweepersoons bed! In thailand moest ik genoegen nemen met een 1 persoons luchtbed en een gedeelde badkamer die was overstroomd omdat de leiding was verstopt... S'avonds hebben we gezellig met Jan en Helene de oprichters van hellabeem een drankje gedronken en kaas met crackers gegeten! Lang geleden dat ik echte kaas had gezien;) De volgende dag ben ik hier begonnen met bouwkundigeinspecties van de eerste drie gebouwen op de gronden van hellabeem. En na een dagje was het al weekend. Vandaag zijn we heerlijk naar het strand gegaan en heb ik mijn eerste surfles gehad:)! Ging aardig lekker voor een eerste keer en het was echt heerlijk! Tussen de middag begon het te regen en wouden we ergens te gaan eten dus maar bij de eerste de beste plek gestopt. Eerst werd er ons verteld dat ze niks konden maken omdat het het laagseizoen is, maar we mochten wel schuilen. Dus we zijn gaan zitten en nog geen vijf minuten later zaten we aan aardappels met vis, kikkererwten en brandy met 7up. Het was de verjaardag van een vriend van de eigenaar en er was een groep van ongeveer 15 man aan het eten om zijn verjaardag te vieren, ze moeten wel hebben gedacht die arme hollanders zien er zo hongerig uit! uiteindelijk naar vele foto's van ons en de verjaardagsgroep heeft de eigenaar ons ook nog in het dorp afgezet want hij moest toevallig ook boodschappen doen waar wij moesten zijn...Een schitterende ervaring en op deze manier de gastvrijheid en vriendelijkheid van de volk leren kennen! Zo kan een week dus enorm veel extreme verschillen vertonen.

  • 01 Juni 2013 - 20:25

    Anne Wil:

    Je verhalen klinken allemaal super goed Rick, geniet ervan!!!!

  • 02 Juni 2013 - 22:35

    Pap En Mam:

    Hee Rick,

    Leuk dat je nog een beetje kon inspecteren zijn de gebouwen goedgekeurd!!. Veel werkplezier bij de kinderen en deze maand gaat ook weer bijzonder snel. Sanne komt gauw en dan samen een werelddeel gaan verkennen

    Lieve groetjes van ons xxxx

  • 05 Juni 2013 - 18:12

    Wilma:

    Heej Risk, super zeg, leuk om van je te hoeren, geniet er weer van, maar da lukt wel,

    groetjes Ferry en Wilma

  • 05 Juni 2013 - 18:13

    Wilma:

    hahahaha, nou ik zie nu wel een paar slordige fouten staan, maar je weet wat ik bedoel he

  • 10 Juni 2013 - 23:12

    Kristel:

    Haa die Rick!
    En ik maar kijken op die andere 'waarbenjij.nu' :P Daar stond dus niet zoveel op. ;-) Maar nu blijkt dat ik hier al een hoop verslagen gemist heb en dat je alweer weg bent bij de tijgers.
    Het is hier nu 23.10 dus ik ga dat nu niet allemaal meer lezen. ;-)
    Maar wat fijn dat je nu met wat meer gemak kunt leven, een fatsoenlijk bed is wel erg fijn.
    Het is wel een stuk minder gezellig op kantoor. Maarja. Dat overleven we wel.
    De moeheid is toegeslagen dus ik ga er een eind aan breien alweer. Ik wens je een goede tijd daar en ik ga binnenkort je andere verslagen lezen en foto's kijken. Ben nu toch wel heel nieuwsgierig!
    Groetjes
    Kristel

  • 12 Juni 2013 - 23:27

    Nel:

    hoi Rick, je hebt het omgaan met tijgers dus goed doorstaan! gelukkig! kan je in sri lanka olifanten tegenkomen?
    en tijdens het surfen ben je natuurlijk met je plank bezig maar misschien zijn er ook dolfijnen. oh jij blij dat je van dat 1 persoons luchtbed af ben!
    succes met het vrijwilligerswerk!
    groeten jan en nel ketelaars

  • 12 Juni 2013 - 23:42

    Lisanne Ketelaars:

    Hey Rick,

    Ik ben jaloers! Heeeeeerlijk surfen in een prachtige omgeving!
    Veel succes! en geniet van elk moment daar!

    Groetjes Lisanne

  • 13 Juni 2013 - 09:56

    Marion Van Der Ven:

    Hallo Rick leuk om je verhalen te lezen,je hebt al heel wat mee gemaakt en je kunt het mooi omschrijven,nog veel plezier daar en geniet ervan.Veel Groetjes van de ouders van Rik uit Veghel

  • 13 Juni 2013 - 16:11

    Anja Spreeuwenberg:

    hallo Rick wat een leuke en spannende verhalen.
    ik las het gisteren pas op fb.
    geniet ervan en maak vele leuke foto'sgr.anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 15184

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 23 April 2014

Backpackend door zuidoost Azië

Landen bezocht: