Hellabeem update - Reisverslag uit Olaganduwa, Sri Lanka van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu Hellabeem update - Reisverslag uit Olaganduwa, Sri Lanka van Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk - WaarBenJij.nu

Hellabeem update

Blijf op de hoogte en volg Rick Jonkers en Sanne van de Meerendonk

16 Juni 2013 | Sri Lanka, Olaganduwa

Afgelopen weken heb ik op hellabeem al veel nuttig werk verzet! Zo zijn nu alle daken van de 6 gebouwen die ik onderhanden heb genomen gerepareerd, zijn de goten schoon gemaakt en hebben we de begroeiing flink teruggesnoeid. Hard werken maar zeer nuttig werk, de meeste gebouwen hier zijn net gebouwd na de tsunami in een tijd van schaarste wordt er niet aan kwaliteit gedacht en dat is de reden waarom er na vijf jaar enkele gebouwen er niet al te best bij stonden. Maar daar is dus nu enigszins verandering in gekomen, al speelt het klimaat hier ook een sterke rol in het snel achter uit gaan van de gebouwen. Ook breng ik voldoende tijd door met de gehandicapte jongens wat echt top is. Vorig weekend zijn we op schoolreisje geweest naar een flink aantal tempels en naar de bergen en watervallen. De 4 vrijwilligers hebben ieder 40 euro gelapt zodat we twee dagen weg konden, daar waren ze ook enorm dankbaar om! Tijdens de trip stopte de bus op slechts een meter afstand van 2 olifanten, zo gaaf dat ik ben vergeten foto's te maken maar zeer mooi om ze in het wild te zien;) Dit weekend zijn we zaterdags naar het Nederlands fort in Galle geweest waar je echt terug in de tijd gaat en s'middags naar het tsunami photo museum wat enorm indrukwekkend was en waar ook echt geen foto gecensureerd was, behoorlijk heftig! Maar na het museum naar een Zeeschilpadden kwekerij geweest wat onze gedachten weer klaarde... Alleen goed en wel de eerste babyschildpad in mijn handen gehad of ik werd gebeten door een giftige duizendpoot. Nou heb ik in Thailand een van een vrijwilliger gehoord hoe pijnlijk deze zijn! Dus dat was behoorlijk balen, maar mezelf overgegeven aan een Sri Lankaase medicijnman, die er een goedje van zeep en limoen en nog wat erop smeerde. Wonderbaarlijk genoeg na een uur nergens geen last meer van gehad en vandaag gewoon heerlijk gesurfd! Dus eind goed al goed!

• 16 Juni 2013 - 17:03

Pap En Mam :

Hee Rick,

Super verhaal weer, kijken we toch naar uit. Geniet nog van de laatste weken bij Hellabeem.
    Dikke knuffel van ons en tot het volgend verhaal xxx

Pa en ma

• 17 Juni 2013 - 16:21

Sjaak Bak:

hoi rick mooi te horen en te lezen dat het goed met je gaat .Mooi land he sri lanka het is net of we er ook weer zijn al die verhalen over galle en die olifanten,heb je al op zo,n beest gezeten?moet je zeker doen hoor is een ervaring,ben je al in colombo geweest? als je kan moet je daar zeker naar toe gaan en dan naar het stadspark,nou ga douchen nog veel plezier en tot het volgende verslag mazzel

• 21 Juni 2013 - 14:05

Wilma:

ha Rick,

leuk om je verhaal weer te lezen en fijn dat je je zo goed vermaakt. lijkt me ook echt geweldig!!!!
    heel veel groetjes van ons !!!!!xxxxxx

• 01 Juli 2013 - 21:23

Netty En Frans:

Hoi Rick, Sanne komt er aan en ze ziet er prachtig uit. Wij hebben afgelopen zondag afscheid van haar genomen. Je let er we op dat jullie weer heel terugkomen in april. Op het feest van opa horen we dan jullie verhalen wel. Geniet ervan! Groetjes van ons Tante Netty en Ome Frans.

• 02 Juli 2013 - 10:07

Loes En Gerard:

Hoi Rick
    Jouw laatste dagen alleen in Sri Lanka. Sanne staat te trappelen om te vertrekken. Alhoewel trappelen niet meevalt met die zware backpack op haar rug. Gelukkig heb jij beloofd die voor haar te dragen :}
    Het wordt nu echt spannend voor jullie en ook voor ons.
    Geniet nog van paar dagen bij de jongens en een goede reis verder.

Liefs Loes en Gerard

• 10 Juli 2013 - 14:08

Netty En Frans:

Hoi Sanne van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nooit eerder heb jij je verjaardag zo ver van huis gevierd. Rick verwen haar vandaag maar eens extra. Al een beetje gewend daar. Wij blijven jullie volgen op deze site. Wij toosten op jouw verjaardag, proost!!
    Tante Netty en ome Frans

• 10 Juli 2013 - 14:43

Hans En Anita:

Hee Rick en Sanne,
    Allereerst Sanne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat fijn dat alles naar wens verloopt.
    Ik lees graag jullie verhalen maar ik ben net zo mailontrouw als gullie, haha
    Nou geniet ervan en tot mails

Houdoe Hans en Anita